Předpokládané schopnosti dítěte při vstupu do MŠ

Vzhledem ke skutečnosti, že vzdělávání dítěte v MŠ probíhá v početné skupině, je třeba, aby při nástupu do MŠ zvládalo nejzákladnější schopnosti a návyky.

1. Každé dítě, které začíná MŠ navštěvovat by mělo:

  • Samostatně chodit - nepoužívat kočárek
  • Umět držet lžíci a samostatně se najíst - ne krmit
  • Pít z hrníčku a sklenice
  • Samostatně používat WC (nikoli nočník), nenosit pleny, úměrně věku požívat toaletní papír
  • Umývat se
  • Smrkat, umět používat kapesník
  • Nepoužívat dudlík
  • Snažit se samo oblékat a obouvat
  • Poznat svoje věci
  • Uklízet hračky
  • Umět se na určitou dobu odloučit od rodiny 

2. Rodiče v součinnosti s MŠ vedou děti k samostatnosti při stolování, sebeobsluze, hygienických návycích (včetně používání toaletního papíru a splachování WC), uklízení hraček, oblékání a obouvání, vedou děti k používání kapesníku. Pomáhají MŠ při vytváření základních společenských návyků u dětí, vedou děti k úctě k ostatním lidem a k sebeúctě. 

3. Výsledky vzdělávání - tzn. kompetence, které byly u dětí rozvinuty, jsou hodnoceny na základě ukazatelů dosaženého vzdělávání. Rozvoj kompetencí u jednotlivých dětí je veden v jejich záznamech.